Sivut

keskiviikko 14. lokakuuta 2015

Tukholman risteily

Lähdin lauantaina Viking Linen risteilylle Tukholmaan ja tulin takaisin maanantaiaamuna. Seurana oli yksi parhaista ystävistäni, joka on samanlainen shoppailija ja vaaleanpunaisen fani kuin minäkin. Reissun tarkoitus oli nimenomaan päästä Tukholmaan shoppailemaan ja rentoutua, joten oltiin ihan iisisti laivalla ja mentiin ajoissa nukkumaan. Yllätyin Viikkarin Tax freen tarjonnasta ja olisin voinut käyttää koko shoppailubudjettini jo siellä! Valikoimissa oli mm. Adidaksen vaatteita, Ted Bakerin tuotteita, Victoria´s Secret, Guess, Dr.Denim farkkuja ja Calvin Klein alusvaatteita. Menomatkalla me syötiin buffetissa ja molempina aamuina buffetaamiainen. Aamiainen oli hyvä päätös, koska sillä jaksoi hyvin pitkälle päivään.

Käveltiin satamasta keskustaan vanhan kaupungin kautta ja pysähdyttiin välillä kauppoihin. Keskustassa meillä oli heti selvä suunnitelma missä järjestyksessä edetään, jotta ehditään käydä kaikki lempparit läpi. Ensin mentiin Sephoraan, jonne pääsin ensimmäistä kertaa. Ostin muutaman meikkituotteen ja jatkettiin tyytyväisinä matkaa. Seuraavana oli Victoria´s Secret, jossa sain tällä kertaa katsoa tuotteita suht rauhassa ja päädyin myös ostamaan pari juttua. Muita suosikkikohteita oli Lagerhaus (ihana sisustuskauppa!), Åhlens, Starbucks, Uhr&Penn, Guldfynd, River Island ja H&M. Ruotsin H&M:ssä myydään paljon kosmetiikkaa ja sellaisia vaatteita, joita ei Suomesta löydä. Aika Tukholmassa shoppailemiseen oli niin rajallinen, ettei ehditty kuin ottaa Starbucksista kahvit mukaan ja jatkaa kiertelyä. Käytiin kaikkialla missä haluttiin ja tehtiin kivoja löytöjä. Kävelymatka takaisin laivalle oli aikamoinen urheilusuoritus kaikkien kassien kanssa. Siinä vaiheessa kirosin ne kolme saippuapulloa ja kuusi kynttilää mitä raahasin mukana...

Laivalla oli pakko levätä hetki hytissä ennen kuin lähdettiin syömään. Nukahdin sinä iltana ennätysaikaisin ja seuraavana aamuna käytiin vielä aamupalalla ja tein viimeiset ostokset Tax freessä. Kotiinpaluu oli kaikkea muuta kuin rauhallinen. Sain dagiksesta soiton heti kotiovesta sisään päästyäni. Theolla oli alkanut korva vuotaa ihan kunnolla ja hänet olisi vietävä lääkäriin. Lähdin heti dagikseen, josta menin poikien kanssa lääkäriin. Paha korvatulehdus, mutta putki onneksi toimii ja neste pääsee pois.

Tukholmassa oli ihanaa, rakastan Ruotsia ja sitä kieltä. Ihanaa on myös olla kotona rakkaiden luona.

Mitkä on teidän lempikauppoja Tukholmassa?