Sivut

perjantai 20. lokakuuta 2017

Mitä töitä olen tehnyt?

Tein lukijan toiveesta yhteenvedon töistä, joita olen tehnyt. Aika ympäripyöreästi kirjoitettu, kun en halua sen tarkemmin "paljastaa" paikkoja, joissa olen ollut. Innostuin eilen kuvaamaan olohuoneen yksityiskohtia, kun päivä oli niin valoisa, joten töihin liittyvien kuvien puutteessa mennään näillä, ettei postaus jää täysin ilman kuvia.   

2006 - toimistoapulainen / Aloitin kesätyöt. Olin kaksi viikkoa eräässä isossa firmassa toimistoapulaisena ja tein päivittäin vähän erityylistä hommaa. Pakkasin asiakaslahjoja, tein inventaariota, postitin ja järjestelin toimistotarvikevarastoa. Olin juuri täyttänyt 16 ja pidin työstä kovasti. Oli kiva ansaita omaa rahaa ja muistan vieläkin sen onnentunteen, kun ostin itsetienaamillani rahoilla uuden simpukkamallisen puhelimen.

2007 & 2008 - toimistoapulainen / Jatkoin kesätöitä samassa firmassa, mutta 2007 olin kuukauden ja 2008 kaksi kuukautta töissä. Työaika oli kahdeksasta neljään ja työnkuva aikalailla samanlainen kuin ensimmäisenä vuonna. 2008 sain vähän enemmän vastuuta ja sijaistin yhtä työntekijöistä tämän kesäloman aikana.

2009 - aulavastaava / Pääsin uuteen hommaan samassa firmassa, jossa olin toimistoapulaisena. Olin joitain kuukausia aulassa, jossa otin vieraat vastaan, neuvoin ja hoidin puhelinvaihdetta. Siinä tuli tunne, että sitä voisin tehdä ihan oikeasti työkseni. Olen aina pitänyt toimistotyöstä ja aulassa ollessa siihen yhdistyi vielä asiakaspalvelukin.    


2008-2010 - asiakaspalvelija, tapahtumatyöntekijä / Tein lukioaikana osa-aikaista iltapainoitteista työtä. Olin konserteissa narikassa asiakaspalvelijana, avustin tapahtumissa ja tein yhden pitemmän työpätkän erään oppilaitoksen infossa. Työporukka oli ihan mahtava ja sain töistä kivaa vastapainoa lukio-opinnoille.    

2009-2010 - lastenhoitaja / Olin kahden lapsen lastenhoitajana välivuotenani, kun en vielä tiennyt mitä haluan opiskella. Työaikani oli 15-19 ja tehtäviini kuului hakea lapset päiväkodista, huolehtia päivällisestä ja olla heidän kanssaan eli leikkiä ja ulkoilla jne. Pidin työstäni todella paljon ja näen perhettä edelleen. Lapsista tuli minulle tärkeitä ja oli mahtavaa saada olla osa heidän elämäänsä.   

2011-nykyinen työni - myyjä, asiakaspalvelija / Olin opiskellut vuoden ammattikorkeakoulussa ja asunut Hyvinkäällä, kun päätettiin Jessen kanssa muuttaa takaisin Espooseen. Asuinkustannusten ja matkakulujen kasvettua oli pakko saada osa-aikainen työ opintojen ohelle. Menin läheiseen ostoskeskukseen ja vein suosikkivaatekauppaani työhakemukseni ja perääni soitettiin. Pääsin haastatteluun ja sain paikan. Se oli unelmieni täyttymys ja joustavien työtuntien ansiosta olen edelleen samassa työssä. Erityisesti äitiyslomalta paluu onnistui hyvin, kun sain jatkaa pienillä työtunneilla ja näin ollen pystyin hoitamaan pojat kotona yli kaksivuotiaiksi. Nyt tuntimäärätarpeeni kasvettua olen saanut enemmän tunteja ja enemmän vastuuta.    

Tulevaisuudessa toivon saavani päivätyön opiskelemani alan parista eli sosiaalialalta. Olen kiitollinen jokaisesta työpaikasta, joka minulla on ollut. Opin paljon jokaisesta työstä, tutustuin uusiin ihmisiin ja sain kallisarvoista työkokemusta. 

Minkä ikäisenä 
te aloititte työnteon?

2 kommenttia:

  1. Aloitin yläasteella kasiluokan jälkeisenä kesänä kaupungilla puistotyöntekijänä. Taisi muistaakseni olla kuukauden pesti. Yläasteelta pääsyn jälkeen taisi olla kesä, että ei ollut sen suurempia töitä. Siitä sitten ammattikoulun jälkeen joka kesä kesätöissä omalla alalla, valmistumisen jälkeen Helsinkiin ja Jyväskylän kautta takaisin pohjanmaalle. Nyt ollut nykyisessä duunipaikassa 5,5vuotta, jossa onneksi vakipesti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! :) Oletpa ehtinyt kaikenlaista! Ihan mahtavaa, että olet saanut vakipaikan ja ilmeisesti viihtynyt, kun jo useamman vuoden ollut :)

      Poista

Kiitos kommentista! <3